Offentliga pruttar och nattliga pärlplattor

Vi var på restaurang Tabouli och åt libanesiska smårätter igår, R, jag, M och P, för att fira min och R:s examen och våra nyfunna jobb. Maten var vansinnigt god, och vi hade hur mysigt som helst. Efteråt gick vi än en gång till Monks, där vi drack varsin öl i sällskap av D, som slöt upp. På tunnelbanan hem från stan satt vi bredvid två ärtiga tanter i sjuttioårsåldern som satt och fnissade och lärde varandra hur man rapar respektive pruttar ljudlöst (?!). Jag fick bita mig i läppen för att inte gapskratta, och var helt tårögd av ansträngningen när vi äntligen klev av, och brast ut i veckans största skrattattack. Tillråga på allt visade det sig att D, som suttit mittemot mig på tåget, suttit och funderat över könstillhörigheten på en man med skägg och kortkort kjol som suttit bakom mig. Hahaha. Människor finns i alla sorter!

- Fast jag kanske inte ska säga så mycket. Hur normalt är det att bygga pärlplattor till klockan två på natten?, som P och jag sen gjorde medan killarna såg på youtube-klipp.

Så här fina blev dom i alla fall =)







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback