Skuggor och borta

Tackar vet jag riktiga dagböcker skrivna på riktigt papper med riktiga pennor!!! Nu har jag precis legat och skrivit ett långt inlägg om min arbetsdag och min kväll, så råkar jag slinta med ett finger och vips! Allt är borta! Försvunnet ut i cyberrymden någonstans. Finns inte mer. Försvunnet för alltid.
Det jag hade skrivit var väl inte så viktigt egentligen. Men bittert känns det.
Jag hade berättat om min händelsefattiga dag i gamla stan. Regnet höll julklappssökarna borta, och jag ägnade större delen av dagen åt att lyssna på julmusik och smygläsa lite i Djävulen bär prada bakom disken. Efter jobbet åkte jag till mamma och åt middag samt hjälpte min syster att plugga inför teoriprovet. Hon kunde det mesta, och var mest nervös över körkortsfotograferingen som tas i samband med teoriprovet. "Inte nog med att jag måste vara påläst och klartänkt; jag måste dessutom se bra ut!", stönade hon uppgivet när hon läste papprena från Vägverket.
Ibland när vi inte har något att hitta på brukar vi låna min "svärmors" bil och åka till ett folktomt industriområde och övningsköra. Det vill säga, hon övar och kör och jag hejar på och lär ut. Hon har annars få tillfällen att lära sig växla och koppla, då både mamma och pappa kör automatbilar.
Men allt detta hade jag som sagt redan skrivit ner en gång... Plus en del annat, som jag redan glömt bort.
Surt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback