Fika och simning

Idag har jag varit aktiv! På förmiddagen var jag i stan och fikade med min före detta kurskompis (hon som ska ha barn i maj). Vi satt på ett jättemysigt fik på Birger Jarlsgatan, drack latte och pratade om allt mellan himmel och jord. När kaffet var urdrucket gav vi oss ut i regnet på jakt efter baby- och mamma-kläder åt henne och bebisen. Vi tittade på pyttesmå tröjor, byxor, mössor, skor och bodysar. Gud vad mycket fina bebiskläder det finns! Varför är det så gulligt med miniatyrer? Lite tråkigt bara att alla killkläder måste vara så väldigt bruna, grå eller blå, tycker jag …Fast å andra sidan, fy vad tråkigt med rosa i längden!

Efter en trevlig förmiddag skiljdes vi åt, och jag åkte till Sundbyberg för att möta min syrra. Vi hade nämligen bestämt oss för att simma några hundra meter tillsammans i Sundbybergs fräscha simhall. Sagt och gjort. Skönt var det, och trötta blev vi! Efter att ha badat bastu, duschat och klätt på oss igen kände vi oss som nya människor. Och otroligt hungriga!   


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback