Helgen som gått

Söndag. Sovmorgon. Gick upp klockan tolv, åt frukost klockan ett, duschade klockan två, och insåg att hela dagen var försvunnen innan jag ens satt foten utanför dörren. Så går det.

En lång promenad hann vi i alla fall med innan det mörknade, pojkvännen och jag. Passade på att göra ett par snöänglar- ett obligatorium nu när det blivit vinter!

Igårkväll hade vi två vänner här på middag. Vi åt Gulaschsoppa serverad med varm baguette och gräddfil. Jättegott! Receptet hade jag lånat från halvfasters hemsida. Soppa passade utmärkt med tanke på kylan utanför. Vi sjöng sedan karaoke (kan det bli roligare?!), åt godis och hade det mysigt.

I fredags fyllde pappa år, och jag och min syrra åkte till honom med blommor och presenter. Vi åt tacos och hade det jättetrevligt tillsammans med pappa, lillebror, en av våra fastrar och ett par jobbarkompisar till pappa.

Återstoden av dagen ska jag försöka läsa lite psykologi för sjuksköterskor. Spännande, men jag ser fortfarande fram emot anatomin.

lillebror Lillebror firar pappa.

tacos Många skålar blir det när det serveras tacos.

is Fråga mig inte varför isen är gul..??!

vinter Ganska vackert med vinter trots allt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback