I-landsproblem och nervositet

Nu börjar jag bli riktigt pirrig inför skolstarten! Och jag ser fram emot att få börja plugga mer än jag nånsin gjort tidigare! Synd bara att sjuksköterskeprogrammet inleds med samhällskunskap och antropologi, sånt jag läst tidigare. Jag vill ju lära mig hur människokroppen fungerar! (Eller ska fungera…) Någon nytt!!

Jag var i skolan och registrerade mig i onsdags. Jättenervöst. Någon generös expeditionstant hade tejpat upp lappar överallt med pilar att följa för nya studenter som önskade registrera sig. Tack snälla! Jag som trodde att jag skulle bli tvungen att irra runt och se borttappad ut. Kanske något för Stockholms universitetet att ta efter?? Mera pilar åt folket!

På måndag är det upprop och information! Och redan på torsdag är det insparksresa! Vi ska tydligen åka till Barnens Ö i skärgården och delta i diverse aktiviteter, äta lunch och middag ihop och senare festa tillsammans och övernatta i någon dragig stuga. Jag tror att det kan bli ganska kul.

Imorgon ska jag och pojkvännen på bröllop! Mitt största problem är vad jag ska ha på mig! När varken vitt eller svart är tillåtet blir det plötsligt väldigt svårt att hitta på nåt… Jag vill ju gärna ha kjol eller klänning; någonting lite elegant och uppklätt. Problemet blir inte lättare av att jag verkligen inte har några pengar att gå ut och shoppa bröllopskläder för, så det måste bli någonting ur garderoben, alternativt om jag kan låna något av någon mer bröllopserfaren… Men vem skulle det vara? Kan man inte få komma i jeans? Snälla? ...Vilka i-landsproblem!

röda korset 
En sån här fin sjuksköterskebrosch får man när man är färdig syrra vid röda korsets högskola!


Kommentarer
Postat av: Linnea

Oh, jag var 2 veckor po barnens ö po kollo när jag var 7 ar! Okte helt ensam, det var modigt va?! Ja, det var verkligen en retromodern brosch, nu har du en litet morot i pluggandet hehe ;-) Du behöver nog inte vara orolig, säkert är utb jätteskoj!

Postat av: Paula

Var ligger det plugget?
Barnens Ö, dit tvingade jag dottern när hon var barn, haha! Dom hade tama grisar som ständigt rymde...
Jag läser här hos dig också, många listor har det blivit, hihi!
En lyckospark i rumpan får du av en gammal faster, lycka till med skolan, o glöm inte blogga så vi får höra hur det går i skolans värld!
Kram

2007-01-19 @ 18:11:17
URL: http://paulaz.se
Postat av: Tette Merio

Spännande, spännande!
Hoppas du får det kul nu i den dragiga stugan, under insparksfestandet! hehe ;-)

Ha så kul på bröllopet också!

Kram!/Faster Tette.

2007-01-20 @ 17:30:56
URL: http://www.tettemerio.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback