Om om inte fanns...

Ikväll har jag sett en mycket intressant serie på tv. The triangle. En serie som väckte många tankar om tid och rum. Hur skulle mitt liv sett ut om jag valt att stanna hemma från jobbet den där dagen? Eller om jag hade svängt vänster i korsningen istället för höger? Om jag hade bokat den där resan till Mallorca? Om jag hade köpt den där skraplotten? Vad är tillfälligheter och vad är förutbestämt? Finns det ett öde? Jag börjar känna mig riktigt filosofisk…

Efter jobbet fikade jag i Gamla stan tillsammans med en före detta kurskompis. Hon ska gifta sig om ett par veckor, och jag och pojkvännen är bjudna på bröllopet. Spännande! Mina vänner börjar bli vuxna… En annan kurskompis från samma kurs ska få en son i maj! Wow! Det måste ju ändå vara det mest spännande man kan vara med om! … För min del är det ingen brådska, men tänk att få arbeta med att hjälpa nya liv till världen. Det måste ju ändå vara ett givande jobb! Jag tror jag skulle trivas som barnmorska.

Igårkväll satt jag och mina två spångavänner på våran mysiga lilla kvarterspub och drack cider och pratade. Jättemysigt när det är vintermörkt och ganska kyligt ute! … Börjar nästan bli obligatoriskt för att förgylla tråkiga vardagskvällar…


Kommentarer
Postat av: Linnea

är det bermuda triangeln? det har jag ockso sett, spännande serie faktiskt! Man blir lite filosofisk när man tittar po den hehe.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback