Praktik för pojkvännen

Pojkvännen har nu inlett sin sjuveckors praktikperiod, och kommer hem från Bilia och luktar man med inslag av olja och asfalt. Han verkar trivas väldigt bra. Att hålla på att mecka med små skruvar och muttrar passar honom utmärkt. Jag gissar att det får honom att känna sig händig… Dessutom är han begåvad med enorma mängder tålamod- han är inte den som ger upp i första taget om det inte går som han vill. Nya miljöer eller nya människor är heller inga problem för honom; han trivs på en gång. Själv skulle jag nog känna mig lite utanför och ensam på en ny praktikplats.

Med pojkvännen på praktik har jag dagarna för mig själv. Gårdagen tillbringade jag tillsammans med en kompis som kom över och höll mig sällskap i tvättstugan. Det går utmärkt bra att umgås mellan tvättmaskinerna, tro’t eller ej. En hel del tjejsnack hann vi med, och en hel chokladkaka satte vi i oss. En perfekt mysdag, med andra ord.

Idag väntar skogspromenad med mamma och Paris Hilton. Någon har pudrat ett tunt lager snö över gräsmattorna inatt, så jag gissar att skogen är extra vacker.

i skogen Paris Hilton på en stubbe.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback