Slappar-morgon

För en gångs skull skriver jag ett inlägg på morgonen. Jag är ledig idag och flera dagar framåt (!) och passar på att ha en lugn och långsam morgon. Det är grått och regnigt ute, och det känns inte lockande alls att sticka ut näsan. Istället ska jag fokusera på att städa lägenheten och fundera ut någon middag att bjuda på ikväll, då fyra kompisar kommer förbi. Italiensk kycklinggryta kanske? Grytväder är det ju i alla fall definitivt.

Eller bakad potatis serverad med olika röror och småplock? Det är en fattig månad, så det måste bli något billigt…

Alla blommor måste få sig lite vatten också… Har en känsla av att det var väldigt längesen! Det är ganska skönt med en hemma-pysslar-dag ibland.

Jag fick en cd-skiva i julklapp av en av pubvännerna i förrgår som jag ska lyssna på också. Andrew Bird, heter artisten, och musiken är väldigt melodisk och vacker. Han har en förkärlek för att vissla i sina låtar, vilket ger dem en dramatisk känsla. Jag lyssnade på den hela dagen igår i min lilla butik i gamla stan (eller nåja, de tre och en halv timmarna som jag arbetade), och jag tyckte om den på en gång! Jag tycker att det är jättespännande att bli presenterad för nya artister och skivor!

Nej, nu är det dags att göra lite nytta!

sex Samling i soffan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback