Student igen

Jaha, så var man student igen! Skönt, äntligen är jag tillbaka i min bekanta värld! Fy vad trist med arbete åtta till fyra, fem dagar i veckan. Tacka vet jag skolböcker!

Det blev ingen uppdatering här igår, av den enkla anledningen att jag somnade i soffan efter middagen! Man blir tydligen väldigt trött av nya intryck och ny information! Massor med papper har jag fått, och det är tydligt att lärarna (adjunkterna) gör allt för att informera oss om allt som överhuvudtaget går att informera om. Igår på introduktionsdagen fick vi till exempel lära oss att höra skillnad på brandlarmet respektive inbrottslarmet. Jaha… det kan ju vara nyttigt. …Jag undrar bara när vi ska få lära oss att skilja streptokocker från staflokocker??

Imorgon har jag egen studietid (dvs. ingen skola), och sen är det redan dags för insparken… Lite pirrigt känns det nog. Framförallt ser jag inte fram emot att sitta och frysa någonstans ute i en skärgårdsstuga… Kan vi inte få spara insparken till i sommar?

Något om klassen då, för er som undrar: Vi är åttio stycken nya studenter! De allra flesta är tjejer på 20-25 år, men vi har ändå förvånansvärt många killar i klassen, ungefär 10 stycken, skulle jag tro. (Jag har inte räknat dem än… =) )

Skolan är liten och gemytlig, och lokalerna är nya och fräscha. Nu längtar jag bara efter föreläsningarna! Även idag har det framförallt varit praktisk information och pappersutdelning, nämligen.

Eftersom det inte blev något inlägg igår måste jag ju berätta att jag var och simmade tillsammans med min syrra igår igen. Riktigt duktiga kände vi oss! Och vi ägde verkligen bassängen! Alla överviktiga pensionärer kastade sig förskräckta åt sidorna när vi kom simmandes, och vi hann väl simma en tre-fyra längder på samma tid som det tog för dem att simma en enda längd. Lite skvätte vi nog omkring oss också, måste jag erkänna. Men what the häck. We rule!

pool 
Riktigt så här fint är det väl inte i Sumpans simhall, men nära nog...
(Bilden är från Santorini i Grekland i somras.)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback