Tur

Så här efter jul och med nästan tjugo dagar tills csn-pengarna kommer är det ganska fattigt. Minst sagt. Dessutom slutar busskortet att gälla vid årsskiftet, och för fattiga studenter blir det en olöslig ekvation att få ihop de 2360 kronor som nästa busskort kostar och dessutom ha pengar till hyra, mat och nöjen. Orimligt!
Här hade jag gått och funderat och grubblat över detta olösliga dilemma i flera dagar när problemet plötsligt löste sig: Jag hittade ett månadskort på marken!! Det bara låg där framför mina fötter i snömodden, och det var nästan så att jag ville skrika rakt ut av glädje och tacka gubben gud som suttit där uppe på något av alla fluffiga moln och bestämt sig för att jag kunde behöva en bonus. Tack snälla! 
Som om inte detta var nog fick jag sms ifrån Tele2Comviq idag: de tackade mig för att jag använder mig av deras tjänster, och hade därför tankat på min mobil med 100 kronor. Woho! Allting löser sig!  


Kommentarer
Postat av: M

Va skönt att allting har löst sig eller i varje fall för en liten stund. Hoppas det går bra med allt annat kramar Malena


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback