Folkmassor i massor

Det känns mer som påsk-tider än som juletider ute, måste jag säga. Det är svårt att få någon riktigt julkänsla när marken är bar och termometern visar på tio plusgrader. På onsdag är det tydligen lucia- jag höll på att sätta morgonteet i halsen när jag bläddrade i min kalender imorse. Lucia? Redan?
Jag ska jobba på lucia, konstaterade jag också med blicken i kalendern. Jag undrar om mina chefer tillåter mig att dekorera den ypperligt sexiga och snygga pressbyrån-kepsen med glitter? (Utan keps får man inte stå i kassan. Vi serverar ju korv! Det kan ju komma hårstrån på korven om håret inte täcks av en svart keps med scan-logo... Hemska tanke!) Inte är det värt att glömma kepsen hemma heller, har jag erfarit. Då får man snällt låna en keps, med tillhörande svettrand och flottfläckar... Been there done that typ. 
Det vore lite mysigt att få se ett litet luciatåg komma skridande genom centralhallen. Hoppas att vi får besök av några små lucior.
Och för alla er som inte orkar baka eget lussebröd: på pressbyrån får du just nu köpa två lussebullar för 15 kronor, alternativt 5 för 35 kronor! Det ni! =) (Dom är föresten förvånande goda: jag köpte mig en imorse för att pigga upp min tidiga morgon. Alldeles varm var den. Och tio procents rabatt får jag! Vilket kap!)
Idag har det varit förhållandevis lugnt på pressbyrån. Jag har bara betjänat 569 kunder. En stressig dag tar jag emot mer än 700 kunder. Om man betänker att dessa kunder i genomsnitt har två personer i sällskap kanske man lättare kan föreställa sig vilken folkström vi hanterar. Dessutom måste man ju ha i åtanke att jag har minst fem kollegor också som arbetar samtidigt som jag i varsin kassa, och som alla betjänar minst lika många kunder som jag gör... Ganska mäktigt när man tänker på det. Och tänk för ett par hundra år sedan mötte en genomsnittlig människa inte ens lika många människor under en hel livstid som jag möter varje dag! Vilken hissnande tanke.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback