Jag ska bli sjuksyster jag trallalla

Här är jag! Har inte kunnat kommunicera med omvärlden på flera dagar på grund av att blogg.se haft tekniska problem! Surt men sant.

Dessutom har jag halsfluss igen, men det skriver vi inom stor parentes. Jag vägrar! Jag käkar mina pencillintabletter, men i övrigt tänker jag bara vägra. Därför har jag ägnat hela dagen åt att ignorera febern och sälja smycken, klockor och väskor i gamla stan. Försäljningen har varit på topp, och jag sålde bland annat en fin Freelook-klocka för tusen kronor. Och lyckades därigenom imponera på min chef. Roligt!

Däremot kommer jag snart att lämna både gamla stan och pressbyrån bakom mig. Jag har nämligen andra planer! Jag har kommit in på Röda korsets högskola, och ska där läsa till sjuksköterska! Och förhoppningsvis sedan vidareutbilda mig till barnmorska! Jag tycker att det verkar spännande att arbeta så nära liv och död- det är nog därför vården intresserar mig. Tänk att ha som yrke att hjälpa nya liv till världen!

Mamma och farmor som båda är utbildade sjuksköterskor är förstås glada över mitt yrkesval. Själv ser jag framförallt fram emot att få läsa ett program istället för en massa lösa kurser. Och att få en klass att läsa tillsammans med i flera år! Och att få köpa en massa ny kurslitteratur, få ett helt nytt schema och köpa nya fina skrivböcker att fylla med anteckningar!


Kommentarer
Postat av: Tette Merio

Jaaa, hörde av mamma (din farmor) att du kommit in på sjuksköterskeutbildningen - GRATTIS!! Vad kul!

När börjar den - redan nästa termin, eller blir det först till hösten?

Kramar!/Faster Tette.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback