Jultaggad?

En av mina arbetskompisar berättade för mig att hon ätit upp hela sin chokladkalender redan i fredags. Hon hade ingen anledning att spara den: hon tänker inte fira någon jul! Istället har hon bokat en resa till Teneriffa tillsammans med sin pojkvän! Å vad kul! Jag byter gärna julhysterin mot en semestervecka med sol och bad! Synd bara att jag inte har tillräckligt med pengar, och att mina jobb förutsätter noggrann semesterplanering...
I sommar vill jag resa till Italien, har jag bestämt mig för! Jag som till och med har pluggat italienska! Jag måste få se Italien! (psst... Ett interrailkort vore en uppskattad julklapp, tomten!)
Annars har jag faktiskt ingenting att skriva upp på önskelistan i år. Jag antar att det är ett mognadstecken... Prylar? Hellre en resa eller en upplevelse. Det stod en kameraman och en journalist utanför pressbyrån på centralen idag och frågade folk som gick förbi om de ville vara med på tv. En hel del tackade ja, och jag hörde delar av de korta intervjuerna. Frågan löd: Vad tycker du bäst om med julen? Hade de frågat mig hade jag inte tvekat en sekund; det bästa med julen är varken klappar, julmat, julpynt eller julgran- det bästa är att få tillfälle att umgås med familjen.
Men jul? Jag är fortfarande inte särskilt taggad...

stjärna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback