Lussebullar och latte

Idag har vi sålt riktigt duktigt i vår lilla butik i gamla stan. Stan formligen vimlar av julklappsstirriga människor som rycker och sliter i varorna och virvlar runt i butiken som små dansanta snöflingor. Och värre lär det bli...
Jag har till och med passat på att köpa ett par julklappar själv (med femtio procents personalrabatt blir krimskramset riktigt roligt!). Julstämningen stiger.
Min syster kom förbi och överaskade mig på jobbet med en mugg varm latte och en hel påse egenhändigt bakade lussebullar! Tack söta! Hon hade visst drömt att jag hade dött, och hade väl dåligt samvete på nåt vis... hehe. Bullar och kaffe passade bra en arbetsdag som denna utan lunchrast.
Nu är julgardinerna på plats! Till och med fönstrena är putsade! Återstår bara ljusstakar, stjärnor, tomtar, ljusgirlang till balkongen, plastgran och julbak...
Ikväll har vi varit på middag hos mamma. Lammstek och rött vin! Trevligt!
Imorgonbitti börjar jag jobba klockan fem, och tar nattbussen till jobbet tillsammans med alla rusiga partymänniskor. Kul... En stor fördel är förstås att jag slutar tidigt och har hela dagen framför mig sen...
En nackdel är att jag måste försöka sova tidigt för att orka öppna ögonen och stiga ur sängen klockan halv fyra imorgonbitti...

julstjärna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback