Mannen med skägg

Mannen med skägg
som handlar av mig på pressbyrån
vill ha marlboro-light
men inte det paket jag plockar från hyllan och erbjuder honom
Han vill ha just det där paketet
till höger i raden
det som sticker upp lite
Sen vill han ha en tändare
Men inte den röda tändare som jag lägger fram
Han vill ha en vit tändare
Jag springer som en jojo mellan kassorna
letar tills jag hittar
Han är noga med att inte röra vid min hand
när han överlämnar sedeln
Våra händer får inte röra vid hundralappen på samma gång
När jag inte har någon femtiolapp att lämna tillbaka
nöjer han sig bittert med tjugor
Vad är han rädd för?
Död och ensamhet?
Eller bara själva livet?

Kommentarer
Postat av: Linnea

Forstar inte varför alla sveriges skumma människor po not set dras till pressbyrobutikerna! eller hur?!

2006-12-22 @ 18:03:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback