Märkvärdigheter

På söndag är det alltså första advent, om jag inte har missuppfattat något. *Svälj!* Idag eller senast imorgon borde man alltså leta reda på lådorna med julpynt (var nu dom står..?) och hänga upp röda gardiner och julsjärnor samt ställa fram ljusstakar. Nåja, inte för att vi har så väldigt mycket julpynt, men det känns fortfarande inte frestande med tomtar och juleljus... En fin girlang med lampor har vi i alla fall att fästa på balkongräcket. Den ser jag fram emot att få upp!
Idag har vi sålt för hela 6100 kronor i vår lilla butik i gamla stan. Det är inte illa, försäljningen går upp nu när det närmar sig jul. Det kom in en kvinna i sextioårsåldern idag som var på väg att svimma när hon fick syn på mig. "Hjälp vad du var lik min sondotter!", utbrast hon. "Det var ju rent läskigt." Jaha. "Hon är min favorit av sondöttrarna", tillade hon. "Ja det var ju tur för mig!", skojade jag. Det händer mig alltför ofta att folk jag inte känner påstår sig känna igen mig och frågar om jag är släkt med den-och-den. Jag undrar vad det säger om mig och mitt utseende?? Jag har en annan märklig förmåga också som jag kan nämna på tal om märkvärdigheter: jag får ofta höra "sa du nåt?" eller "vad sa du?", när jag i själva verket varit helt tyst. Mamma höll på att bli galen på mig när jag reste tillsammans med henne i somras och vi umgicks dygnet runt. Hon påstod hela tiden att jag sagt något, och själv höll jag fast vid att jag suttit knäpptyst. Hur ska man tolka det?
Lite fint är det i alla fall med alla girlanger av ljus i gamla stan just nu... Jag ska göra allt jag kan för att få julglädjen att infinna sig... 

ljus

Kommentarer
Postat av: Zabina

Hej kusin!

Kul att läsa din blogg :-)
Kikar in med jämna mellanrum!
Kram kram!

2006-12-02 @ 14:28:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback