Glanslös

blomma

Kan jag få vara sjuk och tillfriskna i fred, tack?! Utan dåligt samvete och misstänksamma blickar? Jag är så trött på alla chefer som blir mer eller mindre sura när man berättar att man-faktiskt- tyvärr- är sjuk och inte orkar stå i kassa och vara artig och trevlig idag. Eller imorgon. Att man faktiskt måste få vara hemma några dagar och bli av med febersvettningar och halsont.
   Har man fullt fungerande röst är det nästintill omöjligt att bli trodd när man ringer och berättar att man är sjuk och inte har kraft nog att stiga upp ur sängen. Vad är det för konstig relation vi har till sjukdomar och sjukskrivning i Sverige egentligen??! Hur kommer det sig att alla landets chefer automatiskt tror att man fejkar och låtsas och i själva verket ligger hemma med baksmälla och tittar på amerikanska såpor när man ringer och beklagar sig och ber om ursäkt för att man är sjuk och inte kan arbeta? 
   Är man sjuk blir situationen om möjligt ännu värre när man dessutom måste hävda sig själv och förklara sitt sjukdomstillstånd för oförstående chefer som ger en samvetskval och än värre kallsvettningar! Så snälla, låt mig bara vara hemma några dagar så ska jag nog le och glittra mot kunderna igen! Promise! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback