Jag är unik, precis som alla andra

Hej!
Idag sällar jag mig till skaran och blir en av landets många bloggare! Har väl tidigare haft lite svårt att förstå poängen med att skriva dagbok offentligt, men inser nu att det kan vara ganska tillfredsställande att få respons på det man skriver. Dessutom måste man ju inte berätta allt!

...Men lite kan jag ju i alla fall berätta. Jag är en 21-årig tjej som bor i Stockholm och arbetar som kassörska på Pressbyrån på Centralen. Där är det alltid fullt med kunder och fart och fläkt, vilket passar mig utmärkt! Jag trivs när det händer saker omkring mig! Jag har fram tills i höstas pluggat och pluggat och pluggat, men inser nu att jag nog måste fundera lite över vad jag vill uppnå med mina studier, så att jag inte slösar studiebidrag och lån på intressanta kurser som inte leder till någon egentlig utbildning.

Jag tycker mycket om att läsa och skriva, och trodde ett tag att jag skulle satsa på ett arbete inom media. Men efter ett halvår på journalisthögskolan där jag vantrivdes är jag nu beredd att satsa på något helt nytt.  

Jag trivs med att träffa nya människor och vill absolut inte sitta instängd på något kontor resten av mitt liv. Kanske skulle jag trivas med att arbeta inom vården? 

Alla dessa postmoderna valmöjligheter!! Det kan inte vara nyttigt!
Kanske borde jag helt enkelt skriva små lappar och lägga i en hatt för att sedan dra lott??


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback