Perspektiv

Jag tittade precis på en dokumentärfilm om kinesiska fabriksarbeterskor som uthärdar arbetsdagar på sjutton timmar eller mer, minimal lön och som helt saknar egna rättigheter på arbetsplatsen. Sådana filmer ger en perspektiv. Vilken värld! Ja jag tänker verkligen inte klaga över mina förestående tio arbetsdagar! 
Ikväll har jag varit på Stadsteatern med en vän och sett 2x Norén. Två mycket tankeväckande småpjäser om livet och döden, graviditeter och aborter. Varför går man inte oftare på teater? Biljetten kostar lika mycket som en biobiljett om man är under 25 år, och idag när man kan ladda hem alla biofilmer till sin egen dator kan man ju tycka att fler borde få upp ögonen för teatern som medium... 
Idag har det varit enorma köer på pressbyrån och massor med otåliga och stressade människor som har handlat av mig. Vad ingen verkar tänka på är att köerna skulle flyta betydligt snabbare om alla hade pengar eller kontokort redo när det var deras tur att betala. Men inte då! Först framme vid kassan börjar the big quest efter sedlar och småmynt i plånböcker, väskor, jackfickor och påsar! Dessutom förvånar det mig hur egoistiska människor kan vara. När det är min tur ska alla andra minsann maka på sig! Då är det jag jag och jag, och kunden före får sig en rejäl knuff så att varorna flyger i golvet. Vilken mentalitet!

 stockholm

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback