Varning för kliché!

Vi åker på en klichéfylld tvådagars safariresa till Sahara.
Här! Bada i lagunen! Sånt gillar ni turister!
Köp en cola! För all del- köp två!
Köp ett halsband! En målad sten!
Fotografera bergen!
Köp en ny engångskamera!
Rid dromedar! Det är exotiskt, my friend!
Fotografera mera!
Köp en fotobiljett för 1 dinnar och fotografera ruinen av en amfibieteater!
Köp en palm!
Och glöm inte kameran!

Klichéresan når sin kulmen när turistbussen stannar
längs med motorvägen
mitt ute i ett kargt landskap
för att låta oss gå av och fotografera
en vägskylt
- Varning för dromedar!

varning

Kommentarer
Postat av: Tette Merio

Jag turistar så sällan (är en hemmakatt) så jag vet inte riktigt hur sådana resor ter sig, men kan tänka mig att det är så som du beskriver det här, ja. ;-)

Nu har jag lagt en länk hit från min länksida! :-)

Kramar!/Faster Tette.

Postat av: Paula

Tjena tjejen! Här kommer din halvfaster inflygande!
Va skoj att se att du också sällat dig till bloggarnas skara! Vi känner ju inte varandra, har bara träffats som hastigast några gånger under åren, men vi är ju släkt!
Hade ju med ett foto på dig o din far i förra veckan här i bloggen, enda gångerna jag ser honom är på bild när han besöker Tette...
Tunisien ja, väcker många minnen, har ju varit gift med en tunisier och även besökt landet...
Ha det gott!/Kram

2006-11-21 @ 13:39:11
URL: http://paulaz.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback