Snart fullärd!

Sedan delkurs tre började för två veckor sedan har vi gått igenom följande: celler, vävnader och organ, nervsystemet och det endokrina systemet, cellulära dysfunktioner, rörelseapparaten, cirkulationssystemet samt mikrobiologi! Hjälp! Vad ska vi göra de två och ett halvt år som är kvar av utbildningen sen då?! Det kan inte vara meningen att det ska gå så här fort fram! Jag hinner ju inte sätta mig in i ett system förrän vi går vidare till nästa!
Jag har en kompis som läser en fyraårig linje till logoped (talpedagog), dvs. i hennes utbildning fokuserar de på enbart tal- och hörselorgan i fyra år! Och jag ska lära mig hela kroppens uppyggnad på tre år! Hur har de tänkt egentligen, de stora beslutsfattarna?

Kommentarer
Postat av: Tette Merio

Tänk att precis det där funderade din farmor och jag över när hon gick sin syrrautbildning. Hur det kunde komma sig att jag som frisör behövde lika lång utbildning som hon, som skulle hinna lära sig hela jäkla kroppen?!? :-O

Kram!/Faster Tette.

Postat av: SVAR: Elida

Hehe, ja lite märkligt är det ju onekligen...

2007-04-20 @ 19:09:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback