Ett besök på vårdcentralen

Idag har jag varit på vårdcentralen och pratat med en gullig läkare som inte var mycket äldre än mig... (Hur har han hunnit med en femårig utbildning och säkert flera terminer på komvux?, undrade jag för mig själv). Jag fick berätta allt om hur jag mår, och han antecknade oläsligt på ett stort block och ställde intresserade följdfrågor. Sedan lyssnade han både länge och väl på mina lungor och jag satt där på britsen utan tröja och försökte räkna löven på trädet utanför fönstret. Följande programpunkt var ett utandningsprov för att mäta lungornas kapacitet. Ojoj. Jag som hade förväntat mig ett stressat avvisande och 140 kronor för ingenting! Resultatet var något sämre än snittet, och jag fick därför andas bronkvidgande i ett par minuter för att sedan förbättra mitt resultat med 15 procent, vilket tydligen var bra. Slutligen skickades jag till laboratoriet för att tappas på fyra småflaskor blod som skickades på analys. Läkaren trodde sig veta att jag mått dåligt i sommar på grund av min allergi, möjligen i kombination med en eller annan förkylning, så jag väntar med spänning på resultatet.  

image401
Jag undrar om jag kommer se ut så här när jag är färdig syrra... Jag har i alla fall en spetsig näsa... =)

Kommentarer
Postat av: Linnea

Fy vad jobbigt att sitta där halvnaken och lotsas som ingenting haha, det är alltid lika pinsamt. Sen när du blir proffsig syrra po SÖS kan du ju försöka se till att besöken blir gratis, man blir ju ruinerad varenda gong! Först 140 kr för att kissa i muggen och sen medicinen, blä! Hoppas du for bra provresultat sen iaf.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback