Utflykt

Idag har jag varit på utflykt till Gnesta. Hettan på tåget var obeskrivlig och vägen tog aldrig slut. Jag fick byta tåg två gånger, men hade det ganska mysigt med tidning, bok, musik och cocacola. Väl framme möttes jag av K som stod med barnvagnen och var vuxen och snygg. S låg tyst i vagnen och tittade sig nyfiket omkring. Han såg lite förvånad ut när han upptäckte mitt ansikte, och jag kunde inte låta bli att undra över vad han låg där och tänkte på. 
 Hemma i K:s kök lagade vi pasta medan S låg i sin babysitter och lyssnade på vårat samtal med stora ögon. K:s kattunge smög förbi S och ville nog gärna busa med honom, men la sig snart på mattan för att istället iaktta honom på avstånd. En fullvuxen katt låg i rummet intill och surade. Två katter och en bebis märkte vi inte mycket av medan vi åt vår lunch i lugn och ro och pratade skolminnen, bebiskläder och vardag. Efter lunchen var det dags för S att få sin lunch, och vi satte oss istället i vardagsrummet där K ammade bebis, pumpade ut mjölk till eftermiddagen och pratade med mig på samma gång. Duktiga beundransvärda K!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback