En magisk film

Snart en hel vecka utan inlägg. Hoppsan. Det har varit en ganska händelsefattig vecka med få föreläsningar och mycket dötid. På allahjärtansdag gick jag och pojkvännen på bio för att göra något mysigt tillsammans. Vi såg Parfymen, och aldrig förr har jag varit med om att biopubliken har suttit så stilla och tyst!! Inte en enda godispåse som prasslade, inte en enda viskning eller hostning. Ingen som ens bytte ställning eller flyttade benen på golvet. Alla satt stilla och tysta! Inte ens när eftertexten började rulla kom pratet igång. Vi lämnade biosalongen i tystnad. Magiskt.

Jag har varit småhängig hela veckan, och urinvägsinfektionen vill inte riktigt ge med sig, trots antibiotika. Nu är jag så trött på att ligga hemma i soffan! Efter helgen vill jag vara pigg som en mört, tack!

filmen


Kommentarer
Postat av: Linnea

Jag verkar verkligen vara den enda som inte gillar perfume. Láste boken för ett ar sen eller so, hade ingen aning om att den skulle bli film, eller att det var en stor bestseller. tycktr inte alls om boken, men var tvungen att se filmen ändo när den kom po bio här i november. filmen var ännu värre än boken (soklart), nej, ursh, gillar inte alls den där Grenouille hehe.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback