Lista nummer åtta

1. Var hittade du den här listan?
Hos Versrymden.se/blogg

2. Var är dina föräldrar födda?
Pappa är född i en liten stad i södra Finland (Hangö), mamma är född i Stockholm.

3. Vad är det senaste du installerade på datorn?
Puh! Sånt där överlåter jag åt min pojkvän som älskar att pyssla med datorer!

4. Vilken är din favoritrestaurang?
Har fortfarande ingen!

5. När badade du i en pool senast?
I Tunisien i somras. Bade förstås i havet då också.

6. Har du varit med i någon skolpjäs?
Ja på lågstadiet i alla fall…

7. Hur många barn vill du ha?
Minst två.

8. Vilken musikstil tycker du mest illa om?
Hm… ibland har jag svårt att förstå mig på riktigt hård hårdrock…

9. Är du nöjd med att de borgerliga vann valet?
Nej!
10. Vad har du för tv-kanaler?
De vanligaste.
11. Har du åkt moped någon gång?
Nej. Bara fyrhjulad motorcykel som jag körde själv i Tunisien! Woho!12. Har du busringt någon gång?

Japp.

13. Har du fått felparkeringsböter?
Ja, tillsammans med pojkvännen.

14. Har du hoppat/kan du tänka dig att hoppa bungy-jump eller fallskärm?
Fallskärm möjligen, inte bungy-jump!

15. Vilken är den plats längst bort som du har besökt?
Tunisien, nordafrika.

16. Har du en egen trädgård?
Nej. Men en stor balkong.

17. Vilken är din favorit bland tecknade serier?

Tintin-serierna! Himlens änglar och Pyton av Jan Romare är också underbara!

18. Kan du alla orden i nationalsången?

Jag tror det, men det var jättelängesen jag sjöng den. De skolor jag har gått i har förbjudit nationalsången på grund av att den kan förknippas med rasistiska/nationalistiska grupper… Sååå långsökt tycker jag. Lite svenska måste vi väl få vara ibland?

19. Badkar eller duschkabin?
Skulle önska mig ett badkar, men nu har vi bara dusch.

20. Vilken är den bästa film du sett senaste månaden?
The Holiday.

21. Favoritpizza?

Tycker om pizza med mycket grönsaker, typ tomat, paprika och gullök.

22. Chips eller popcorn?
Chips. Fast ännu hellre godis…
23. Vilken färg på läppstift använder du?

Ljust rosa möjligen. Använder annars oftast bara läppglans.

24. Har du rökt jordnötsskal någon gång?
Kan man göra det??
25. Har du någonsin varit med i en skönhetstävling?
Nej.
26. Apelsin- eller äppeljuice?

Äppeljucie, eftersom jag inte riktigt tål apelsin.

27. Vem är den senaste som du åt ute med, vad åt ni?

Oj det var jättelängesen. Måste ha varit med pojkvännen. Jag åt jättegod pasta med kyckling och ostsås.

28. Favoritchoklad?

Är inte mycket för mörk choklad. Älskar mint, så det måste bli mintchoklad.

29. När röstade du senast?

I förra valet såklart.

30. När åt du en hemodlad tomat sist?

”Svärmor” odlar egna tomater på sin uteplats, så hennes tomater åt vi ganska mycket i somras.

31. Har du vunnit en prispokal någon gång?

Nej. Jag är ingen tävlingsmänniska.

32. Är du bra på matlagning?

Ja ganska så.

33. Klarar du att tanka själv?

Japp, men lite nervöst är det… Är rädd att göra fel bland alla olika pumpar och betalautomater.

34. Har du beställt något från något av de där shoppingprogrammen som går på reklamteve-kanalerna?
Nej.
35. Pepsi eller Coca Cola?

Bio-cola kan vara gott, annars dricker jag varken Cola eller Pepsi.

36. Har du varit tvungen att använda uniform i något jobb?
Nja, inte regelrätt uniform kanske, men på McDonalds när jag jobbade som värdinna tvingades jag ha svart (hög!) kjol och vit skorta med kravatt! Och på pressbyrån måste jag ha min fula keps…

37. Vad var det senaste du handlade?
Tvättmedel och en chokladkaka.
38. Har du kräkts offentligt?

Nej.

39. Vill du helst bli mångmiljardär eller hitta den sanna kärleken?
Hehe, jag vill bli stenrik och sedan sitta där med alla mina pengar alldeles ensam… Nej! Hitta kärleken förstås!
40. Tror du på kärlek vid första ögonblicket?
Ja, någon form av kärlek kan det väl vara i alla fall… Men jag tror att kärleken växer fram också ju mer man lär känna varandra.
41. Har du ringt något betalnummer?
Ja.
42. Kan man vara vän med sitt ex?

Jag avundas dem som kan…

43. Vem var det du besökte på sjukhus senast?

Min farmors faster.

44. Hade du mycket hår som liten bebis?

Inte så jättemycket, men illrött var det! Senare blev det blont…

45. Vad har du för meddelande på din telefon/mobilsvar?

Ett tråkigt standardmeddelande.

46. Vad har du i din väska?

Hm… Mynt, smink, någon bok, tamponger. I min jackfickor brukar det kunna hamna en och annan kotte eller vacker sten också. =)

47. Någon favoritsak du gör innan du går och lägger dig?

Inte innan jag går och lägger mig, men jag läser alltid innan jag somnar.

48. Vad är du tacksam för idag?
Att jag är ledig och fick sova ut.



fyrhjulig motorcykel Här är bildbeviset! Jag har kört fyrhjulad motorcykel!


Kommentarer
Postat av: Linnea

Lonade den här listan av dig oxo! Tog bort lite frogor jag inte gillade bara! Kul med listor faktiskt, kul att läsa andras svar oxo. Holler verkligen med om det där i den senaste listan, att man gärna skulle vilja ha färska örter hemma. Ha det mysigt med Paris Hilton! ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback