Lista nummer ett

Är det inte obligatoriskt med listor i en blogg? Här kommer i alla fall min första! Som jag har snott från listor.blogg.se


 

One three hill eller O.C: Hellre en bra bok. Eller möjligen en brittisk deckare…
Ute- eller hemmakväll:
Hemmakväll vinner 8 gånger av 10!
Sex eller mys:
Sex och mys!
Salt eller sött:
Sött!
Lyx eller budget:
Lyx förstås! Om man har möjlighet att välja…
Sommar eller vinter:
Definitivt sommar!
När är du Född:
I november
Vad har du på dig en ledig dag hemma:
Så lite och så lössittande som möjligt!
Favoritresturang:
Har inte riktigt restaurang-budget tyvärr
Favoritfilm:
Såg Milos Formans Amadeus igår: en av de bästa helt klart!
Drömväska:
Kan man ha en drömväska? Jag drömmer nog mest om annat…
Har du barn:
Nej. Men en dag vill jag ha minst två barn
Födelseort:
Stockholm
Smeknamn:
Ellie
Favoritfärg:
Det går nog i perioder; gult blir jag glad av, blått är fint också.
Har du varit kär:
Jaada.
Favoritlåt:
Går ju inte att välja! Just nu är jag väldigt insnöad på Winnerbäck
Maträtt:
Tycker om maträtter med fräscha grönsaker eller lök. Gärna potatis.
Favoritresemål:
Vill se så mycket som möjligt! Just nu drömmer jag om Italien.
Favoritblomma:
Linnea kanske, eller förgätmigej. Tycker om vilda blommor.
Tycker inte om:
Hm… Ja krig förstås. Och George Bush!
Senaste sjukhusvistelse:
-
Favoritdricka:
Dricker helst vatten till maten. Annars gillar jag vitt vin och cider.
Vilken färg på väggarna i ditt sovrum:
Blåa, enligt pojkvännens önskemål…
Vad gör du när du är uttråkad:
Ringer min syrra. =)
Missbruk:
Nää
Vän som bor längst ifrån dig:
Min före detta klasskompis som bor i Spanien.

Vad retar du dig mest på: Folk som går myrsteg framför fötterna på en i stan när man har bråttom.
Läggdags:
Sent!
Nagellack:
Genomskinligt. Eller svagt rosa.
Husdjur:
Nej inte just nu. Skulle gärna vilja ha en hund igen, men vet inte om jag vill bli så bunden just nu.
Skostorlek:
38.
Syskon:
Lillasyster 18 år och lillebror 1,5 år.
Favorit pålägg:
Ost utan tvekan!
Om du var tvungen att skänka bort 25 000 till välgörenhet vem skulle få dina pengar:
Jag tror jag skulle skänka pengarna till t.ex. cancerforskning.
Vilket är det vackraste ordet:
Härligt är ett ord jag använder mycket…
Bästa bok du läst:
Omöjligt att svara på! Mina favoritförfattare är bland annat Majgull Axelsson, Paulo Coelho och Kajsa Ingemarsson.
Är du Internetberoende:
Nej. Internet är kul, men jag klarar mig utan!
Favoritparfym:
Nej.
Gillar du snö:
Nej inte särskilt. Men det är ju lite oroande med vårvärme i januari!
När köpte du något åt dig själv sist:
Köpte en topp och en kavaj inför nyårsafton.
Vilken är din bästa egenskap:
Jag tror att andra skulle säga att jag är omtänksam. Själv skulle jag nog säga envis. Allt går!, är mitt motto…
Senaste pojkvännen:
Har en pojkvän sedan tre år tillbaka. Vi är sambos sedan snart två år.
Vilken film såg du på bio senast:
The Holiday tillsammans med min syrra.
Senaste köpta skiva:
Fick en skriva med Andrew Bird av en vän häromdan.
Favoritgodis:
Choklad!
Studier eller jobb:
Efter att ha jobbat ett halvår ser jag verkligen fram emot att få börja plugga!
Innerstad eller liten ort:
Innerstad!
Favorit bloggar:
Har inte hunnit skaffa mig några… Bloggandet är ganska nytt för mig.
Nytt eller vintage:
Nytt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback