Lista nummer nio

Lista nummer nio är en kort lista som handlar om köket. Voilà!

 

Tre saker som jag alltid har i kylen: Smör, ost, ägg
Tre saker jag alltid har i frysen: Pommes frites, wokgrönsaker, kött i någon form
Tre saker jag alltid har i skafferiet: Mjöl, socker, pasta
Tre kryddor jag alltid har hemma: Salt, vitpeppar, kanel
Tre saker jag använder varje dag: Smörkniv, osthyvel, glas
Mina tre favoritgrejor i köket: Min fina kökshylla, min porslinsblomma, min fina kakburk.
Tre saker som inte får komma in i mitt kök: Leriga skor?
Tre saker som jag skulle vilja ha i mitt kök: Färska kryddor i krukor, ett bättre skafferi, en större arbetsbänk.


Kommentarer
Postat av: Anna

ååå! Porslinsblomman - en favorit!! Jag är rörd....

2007-02-03 @ 00:01:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback