Lista nummer sex

Ytterligare några överflödsfrågor. Snart vet du allt om mig!

Höger- eller vänsterhänt: Vänsterhänt
Humör just nu: Glad
Favoritgodis: Choklad!
Är det nåt du absolut inte äter: Jag har jättesvårt för raviolli och tortellini.
Kläder just nu: Mysbyxor och svart uringad topp.
Musik just nu: Ingen alls. Tv:n på i bakgrunden dock.
Vad sa du senast:
Om du var tvungen att leva i en annan tidsepok, vilken skulle du välja då: Sent 1800-tal eller tidigt 1900-tal. Vore spännade.
Sommarplaner: Inga konkreta än (det är ju bara januari!), men resa vill jag göra!
Fisk eller badkruka: Jag gillar att bada, men har nog blivit mer badkruka på senare tid… Äter sällan fisk, men gillar att fiska, även om jag sällan gör det.
Längd och vikt: Japp, både ock! =)
Hur många kuddar sover du med: En, men jag ligger ofta med huvudet på pojkvännens bröst.
Favoritväder: Solsken!
Om du var fast på en öde ö, 3 saker att ta med: Sällskap, mat, vatten.
Spelar du nåt instrument: Jag kan spela piano, men jag gör det alltför sällan.

Morgon- eller nattmänniska: Nattmänniska! Men måste jag upp tidigt på morgonen så går jag upp så fort klockan ringer.
Sparare eller slösare: Med tanke på att jag har noll kronor på sparkontot måste jag nog svara slösare.
Vem är viktigast för dig? Min syster.
Bästa film: Kan inte välja! Såg The illusionist häromdan, väldigt söt!
Tror på liv på andra planeter: Nej. Jag tror bara att vi har vår jord.
Kommer du ihåg din första kärlek: Ja. Det var på dagis.
Älskar du henne/honom fortfarande: Nej.
Har du några homosexuella vänner: Ja en homosexuell bekant.
Tror du på mirakel: Ja.
Tror du på att det är möjligt att vara trogen för alltid: Ja.
Ser du dig själv som tolerant mot andra: Ja.
Ser du på kärleken som ett misstag: Nej.
Hur många barn vill du ha när du blir stor: Minst två! Gärna fler.
Bio eller promenad: Skogspromenad. Men bio är också mysigt.
Är du kittlig: Ja. Särskilt på halsen…
Snarkar du? Nej.
Stjärntecken? Skorpion!
Rädd för insekter? Nej.
Äckligaste insekten: Tycker inte att insekter är särskilt äckliga.
Största svaghet: Rädd för att misslyckas.
Det här är jag bra på: Skriva!
Bästa bok? Kan inte välja!
Om du fick välja en superkraft, vad skulle du välja? Jag skulle gärna kunna resa i tiden bara för att titta på hur de hade det förr.

Vad vill du jobba som? Barnmorska.

Chips, morötter eller godis? Tål inte morötter, är inte mycket för chips, gärna godis!

Pizza eller hamburgare? Pizza kanske. Gärna hemgjord. Är inte mycket för snabbmat annars.

Skriver du dagbok? I perioder. Just nu mest blogg.

Har du nån flickvän/pojkvän? Ja en pojkvän sedan tre år.
Tänker du någonsin tatuera eller pierca dig? Ja kanske…
Var nånstans?
Tatuering på skuldran, piercing möjligen på näsvingen.
Stökigt eller välstädat? (ditt rum, hus, lägenhet m.m.) Trivs inte om det är stökigt! Däremot är det inte alltid välstädat…
Gungar du på stolen? Nej.

Skulle du någonsin få för dig att hoppa bungy-jump? Nej.
Vilken hand håller du gaffeln i? Vänster.
Hur är din drömtjej/kille? Rolig, empatisk, kärleksfull…
Hur många syskon har du? En lillasyster och en liten lillebror.
Vad är du mest rädd för? Döden.
Är du rädd för blod? Nej.

Saltar du på maten? Sällan.
Gillar du att sjunga? Ja.
Vilket gymnasieprogram går/gick du och varför? Gick samhällslinje med språkinriktning. Samhälle var en självklarhet, språk verkade roligast av samhällslinjerna.
Anser du att du är stark? Inte fysiskt, men kanske psykiskt.
Brukar du sola? Bara ute på sommaren, aldrig solarium.
Vad gör du om du får hicka? Bestämmer mig för att sluta hicka- och slutar!
Röker du? Nej. Har aldrig provat!
Snusar du? Nej, har inte provat det heller. Pojkvännen gör, däremot.
Använder du knark? Verkligen inte.
Kaffe, te eller inget? Dricker te på kvällen hemma, kaffe om jag går på café.
Har du en besatthet? Nej, tror inte det.

tellina


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback