Lista nummer två

Denna lista har jag lånat från min fasters hemsida. (www.tettemerio.se


Hur många nycklar finns det på din nyckelknippa?

Många! Två nycklar till ytterdörren, en till tvättstugan, två till cykeln, en till jobbet… Har jag glömt någon? Jo, en till brevlådan och en till tvättstugecylindern också.
Vilken svordom använder du mest?
Faan kanske. Fast jag svär inte så mycket.
Äger du en iPod?
Nej. Men jag har en stenålders Jens of Sweden.
Vilken tid är din väckarklocka inställd på?
Det är alltid olika! Mina dagar ser aldrig likadana ut! Men det kanske blir ändring på det nu när skolan börjar.
Hur många resväskor äger du?
Två. En stor och en liten. Båda med hjul.
Använder du flip-flops även när det är kallt ute?
Nej. Inte ens till tvättstugan.
Var köper du dina matvaror ifrån?
Mest från coop.
Skulle du hellre ta bilden än vara med på bilden?
Japp!
Vilken var den senaste filmen du såg?
Amadeus, av Milos Forman.
Har några av dina vänner barn?
Min kusin har två barn. Och en kompis till mig ska få barn i maj. Jättespännande!
Om du vann på lotto, vad är det första du skulle köpa?
En resa!
Har någon någonsin kallat dig lat?
Mamma möjligen, hehe… Men jag är nog inte så lat egentligen.
Tar du någonsin medicin för att hjälpa dig somna snabbare?
Nej. Då vet jag något som hjälper bättre…
Vilken CD ligger i din CD-spelare just nu?
Har tre skivor i CD-spelaren: Queen, Lars Winnerbäck och Andrew Bird.
Föredrar du vanlig eller chokladmjölk?
Jag dricker nästan aldrig mjölk. Möjligen O’boy då, så jag får väl svara chokladmjölk.
Har någon berättat en hemlighet för dig den här veckan?
Nej, jag tror inte det.
När var senast någon stötte på dig?
När jag gick hem från tåget häromdan och någon tutade efter mig.
Vad åt du till middag?
Makaronipudding!
Använder du huvtröjor?
Ibland. Äger bara en för tillfället, men jag skulle gärna vilja ha fler.
Kan du vissla?

Nja, inte så bra. Mest bara raka toner.
Har du någonsin deltagit i en demonstration?
Jaada. Både på första maj och i demonstrationer mot USAs Irak-krig och EU.
Vem var den sista som ringde dig?
Min mormor…
Vilken är din favoritåkattraktion på ett nöjesfält?
Pariserhjulet! Jag gillar höjder, men avskyr känslan av att falla. Är väldigt mesig när det kommer till nöjesfält. Men jag gillar stämningen och lottstånden och sockervadden…
Tror du folk pratar bakom ryggen om dig?
Ja säkert.
Vilket riktnummer befinner du dig i?
08.
Tittade du på tecknat när du var liten?
Ja det är klart! Mest på Disneyfilmerna. Fast jag har aldrig varit särskilt mycket för tv-tittande.
Hur stort är ditt närmaste köpcentrum?
Köpcentrum… Det måste vara Vällingby centrum då. Det är under utbyggnad, så det blir väl större. Men stort är det inte…
Hur många syskon har du?
Två. En lillasyster och en liten lillebror.
Är du blyg inför det motsatta könet?
Lite…
Vilken film kan du alla replikerna till?
Ingen! Men jag är ganska bra på replikerna till Aladdin.
Äger du några band-t-shirts?
Ja… R.E.M och Kent…
När flög du senast?
I somras när jag flög hem från Tunisien tillsammans med min pojkvän.
Hur många stolar står kring ditt köksbord?
Fyra, plus en kökspall.
Läser du för skojs skull?
Ja det är klart!
Pratar du några andra språk?
Pratar och pratar… Jag har pluggat både engelska, franska, spanska och italienska. Men det är nog bara engelska jag pratar…
Diskar du din egen disk?
Jaa oftast. Ibland lyckas jag övertala pojkvännen att diska. =)
Har du gråtit offentligt?
Jaa.
Har du en stationär dator eller en laptop?
En laptop! Som jag fick av den gulliga familj som jag var barnflicka hos i ett år fram till september i år.
Vilka gör du, önskningar eller planer?
Hm… Om jag har realistiska önskningar vill jag nog göra planer av dem!

Försöker du alltid lära dig nya saker?Jag försöker bli bättre på att våga lära mig nya saker. Men jag tycker illa om att inte kunna!
Vill du just nu ha några tatueringar eller piercingar?
Ja nån gång ska jag tatuera mig! Fast bara nån liten tatuering som jag inte kommer att ångra… Kanske en liten ödla på vristen eller på skuldran. Ibland skulle jag vilja ha en liten näspiercing- bara en liten liten sten på ena näsvingen i så fall.
Tycker du att killen borde bjuda på första dejten?
Han får gärna bjuda på något, men envisas han med att bjuda på allt och vara överdrivet artig blir jag nästan generad. Då känns det konstlat.
Kan du kasta macka?
Ja. Fast inte så att det blir massor med ringar…
Har du någonsin varit på Jamaica?
Nej.
Vad har du med dig in på bion?
Min pojkvän, oftast. =)
Vem var din favoritlärare?
Min svenskalärare Rudolf som jag hade på högstadiet. Han tog oss elever på allvar och förmedlade läsar- och skrivarglädje.
Har du någonsin dejtat någon av en annan ras?
Vadå annan ras? Jag håller mig till människor…
Vad har du för väder?
Blåsigt!!
Skulle du någonsin dejta någon med väldigt mycket tatueringar?
Ja varför inte?! Tatueringarna skulle i alla fall inte vara en anledning till att det inte skulle funka.
Har du en blogg?
Japp.
Vilket var ditt favoritämne på gymnasiet?
På gymnasiet? Oj… Jag gillade faktiskt filosofi, i alla fall när vi fick egna skrivövningar. Svenska har ju annars alltid varit mitt favoritämne, men våran lärare på gymnasiet gjorde tyvärr att ämnet blev tråkigt!
Gillar du att flyga i flygplan?
Jag är alltid lite nervös… Nästan mer nervös för varje gång, men när jag väl är uppe i luften kan jag njuta av utsikten!
Vilket personlighetsdrag är ett måste hos en partner?
Han måste vara omtänksam. Och oegoistisk.
Har du någonsin blivit attraherad av någon oattraktiv?
Vilken konstig fråga! Man blir väl inte attraherad av någon man själv finner oattraktiv?? Och vad andra tycker bryr jag mig inte om…
När sov du senast på golvet?
På golvet… Jag brukar nog inte sova på golvet. Övernattar jag hos någon har de nästan alltid extrasängar eller bäddsoffor.
Vilken är din favoritdrink?
Är inte så bra på drinkar… Men jag tycker inte om mjölkdrinkar!
Gillar du din boendesituation?
Jaa.
Vilken är din mammas hemstad?
Stockholm. Sundbyberg.
Hur många timmar måste du sova för att kunna fungera?
Minst sex. Helst åtminstone åtta.
Äter du frukost dagligen?
Ja. Åtminstone en hårdbrödmacka. Annars blir jag illamående.
Är dina dagar fullbokade och stressiga?
Ganska fullbokade, men inte så stressiga. Möjligen på pressbyrån då.
Hamnade du ofta i trubbel för att prata under lektionerna?
Nej knappast. Jag har alltid fått höra av lärarna att jag måste prata mer under lektionerna.
Vilken är din favoritfrukt?
Jag tål nästan inga frukter, men gjorde jag det skulle jag frossa i äpplen och päron.
Bryr du dig om antalet kalorier i det du köper?
Nej inte nämnvärt. Men jag försöker att t.ex. inte äta massor med vitt bröd.
Hur gammal blir du nästa födelsedag?
22.
Är du petig när det kommer till stavning och grammatik?
Jaa. Texter med stavfel eller grammatiska fel är det värsta jag vet!
Tror du på liv på andra planeter?
Nej. Och jag fattar inte varför man skulle vilja åka ut i rymden heller. Vi har ett helt jordklot, räcker inte det?
Vem var den sista personen som gjorde dig arg?
Min pojkvän. Men vi blev snabbt sams.
Vad var det senaste du åt?
En chokladbit.
Kommer du bäst överens med personer av samma kön eller motsatta?
Motsatta.
Hur valde dina föräldrar ditt namn?
Mamma hade en patient vars mamma hette Elida. Min mamma tyckte att det var ett ovanligt och fint namn.
Gillar du senap?
Nej inte särskilt.
Vad säger du till dig själv när allt känns svårt?
”Det ordnar sig!”. Men jag brukar inte prata med mig själv.
Skulle du någonsin hoppa fallskärm?
Ja kanske. Jag har åkt paraglide (fallskärm efter motorbåt), och det var underbart! Men som sagt, jag gillar inte känslan av att falla. Men utsikter och höga höjder älskar jag!
Sover du på sida, mage eller rygg?
Oftast på sidan.
Vilken karaktär från en film påminner mest om dig själv?

Ingen aning!
Har du någonsin köpt något från eBay?
Nej.
Tycker du om att krama folk?
Ja. Fast bara dem jag tycker om förstås.
Skulle du säga att du är trendig?
Nej inte särskilt. Jag köper det jag tycker är fint, oavsett om det är trendigt eller inte. Men lite försöker jag förstås att hänga med.
Äger du en digitalkamera?
Ja.
Om någon som du inte var intresserad av att dejta bjöd dig på en dejt hur skulle du reagera?
Jag skulle nog förklara att jag inte var intresserad av ett förhållande, men att vi gärna kan ses ändå, typ.
Vilka kändisar har du blivit jämförd med?
Inga, vad jag vet.
Vilken är din favoritkaraktär i Star Wars?
Jag har aldrig sett en hel Star Wars film, så jag känner inte till karaktärerna.
Stör det dig om någon säger att dom ska ringa men inte gör det?
Bara om min pojkvän lovat ringa och sen glömt bort mig.
Vilka böcker, om några har fått dig att gråta?
Böcker brukar nog snarare få mig att skratta eller känna mig glad.
Tycker du att du är attraktiv?
Ja.
Vad är du allergisk mot?
Rå frukt, nötter, björkpollen och katter.
Vad har du för åsikt om sex utan känslomässiga förpliktelser?
Om man kan skilja mellan sex och känslor ser jag inget fel i det. Själv har jag nog svårt för det.
Får du dåligt samvete efter du ätit kött?
Nej.
Om du var född av motsatt kön, vad hade du hetat?

Ingen aning.


Kommentarer
Postat av: Tette Merio

Kul att läsa dina svar till listfrågorna också! :-)

Kramar!/Faster Tette.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback