På mitt sängbord 2006

Dessa böcker har jag hunnit läsa under 2006. Jag gissar att mängden utlästa skönlitterära böcker kommer att sjunka betydligt under 2007, med tanke på att jag nu börjar plugga. Men vi får väl se!


 

Pompeji, Robert Harris

Damernas detektivbyrå, Alexander McCall Smith

Giraffens tårar, Alexander McCall Smith

Den vita massajen, Corinne Hofmann

Den vita massajens dotter, Corinne Hofmann

Kattöga, Margaret Atwood

Spinalonga- de spetälskas ö, Arne Sundelin

Den amerikanska flickan, Monika Fagerholm

Små citroner gula, Kajsa Ingemarsson

Den ryske vännen, Kajsa Ingemarsson

På det fjärde ska det ske, Kajsa Ingemarsson

Bortom stjärnan, Elisabeth Nemert

Överklassen i Sverige, Annette Kullenberg

Box 21, Roslund & Hellström

Odjuret, Roslund & Hellström

Jonathan Strange och Mr Norrell

1984, George OrwellEnd in tears, Ruth Rendell

Med mod och hjärta, Karla Schefter

Hanteringen av odöda, John Ajvide Lindqvist

Smultron och svek, Wennström & Swedenmark

Pianostämmaren, Daniel Mason

Livläkarens besök, Per Olov Enquist

Pianisten, Wladyslaw Szpilman
Harry Potter and the Half Blood Prince, JK Rowling
The Year of Magical Thinking, Joan Didion
Jag väljer livet, Sabine Dardenne

Kommentarer
Postat av: Linnea

Oj! Det var verkligen en hel massa böcker du kan stoltsera med!

Postat av: Paula

Hej! Glad att soppan var till belåtenhet!
Har läst några av dina böcker, men vet du, jag blev otroligt besviken på Den amerikanska flickan! Hade stora förväntningar på boken, o det kändes kul att det var en finlandssvenska som skrivit den. I ärlighetens namn så läste jag inte ens ut den....om inte en bok fångar mig de första hundra sidorna, då lägger jag av! Det finns ju så många böcker att läsa, så jag tycker det är slöseri med tiden att traggla igenom nåt man inte gillar! Vad tyckte du om den?

2007-01-31 @ 12:54:53
URL: http://paulaz.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback