Grillparty

Jag kom precis hem från jobbet efter en mycket intensiv dag. Känner mig helt slut i huvudet, men samtidigt tillfredsställd över arbetsdagen. Vi har grillat tillsammans med de boende, och dukat långbord i trädgården. Vi bjöd de boende på vin, och de satt där och var nöjda och glada. Till efterrätt hade vi kladdkaka med vispgrädde och kaffe. Vädret var ostabilt, men vi slapp i alla fall regn. 
En av tanterna vägrade att gå ut i trädgården och ville bestämt sitta inne på sin bestämda plats i matsalen. Efter otaliga meningslösa övertalningsförsök gick jag ut och hämtade mat till henne och mig, och vi satt sedan tillsammans vid det stora bordet i matsalen och åt och pratade. Till kaffet plockade vi fram hennes alla fotoalbum och hon visade mig foton från när hon själv var liten flicka och fram tills att hon själv fick barn. Vi hade det båda väldigt trevligt, och hon var uppenbart tillfredsställd över uppmärksamheten. Tänk att en sån liten sak kan betyda så mycket!

image269

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback