Grönan

I lördags var vi på Gröna Lund tillsammans med M och D och några kompisar till dem, för att fira M som fyllde 22 år på söndagen. Jag hade inte varit där på säkert fem somrar, och kände knappt igen mig bland alla attraktioner och lottstånd. Middag åt vi på Bakfickan, och ett par omgångar öl hann vi med också innan de stängde vid midnatt. Jag som är största fegisen när det kommer till Grönan åkte i alla fall nya bergochdalbanan Kvasten och höll därmed på att krama sönder pojkvännens hand när det stupade brant nedåt. Usch vad jag avskyr känslan av att falla!
I kärlekstunneln höll M och jag och en annan tjej på att skratta ihjäl oss när vi hade lyckats tränga ner oss alla tre i en båt och började fundera över hur vi skulle bära oss åt för att komma ur båten igen! Och tunneln tog aldrig slut! Det var små vinkande alver och vattenfall och sagoslott och prinsar och prinsessor och kärleksvisor och skogstroll, och vi skrattade och skrattade och båten hotade att kantra. 
Jag bjuder också på några bilder från i fredags då vi var i stan och tittade på Tall Ships race.

          

(Klicka på bilderna för att se dem i större format, klicka igen för att återgå.)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback