Sovmorgon

Jag gick upp tidigt imorse trots sovmorgon. Jag har liksom vant mig vid det i sommar. Har hunnit dammsuga och moppa golv i hela lägenheten. Pju! Diskat har jag gjort också, det behövdes. Jag trivs inte med att ha det stökigt omkring mig. Nu när det är städat kan jag äntligen koppla av lite och fundera över vad jag ska hitta på idag. Sola och bada är det inte tal om- regnet hägrar. Och lönen kommer inte förrän imorgon, så shoppa kan jag inte heller göra... Vad gör man när man är ledig och vännerna är bortresta? Det kanske får bli en tur till biblioteket. Jag vill lära mig mer om demenssjukdomar för att förstå de boende på jobbet lite bättre.
Lillasyster, lillebror och pappa är i Hangö på semester. Vad avundsjuk jag är på dem! Men om sjutton dagar är det jag som åker dit! Tillsammans med pojkvännen och vännerna M och D. Hoppas verkligen att vi får några mysiga dagar på stranden!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback