Platonism

Jag har fått ett massmail från min lärare. Hon gratulerar alla som skrivit farmakologi-tentan på utsatt datum- vi är godkända! Mailet avslutades med frasen: "Njut av sommaren och tänk på att på luft och kärlek kan man leva länge". Jag hajade till där jag satt framför datan. "På luft och kärlek kan man leva länge"? Vem är hon att göra sådana uttalanden? Hon anar inte att hundralappen jag har på kontot ska räcka fram till löningen i JULI (eftersom jag är nyanställd), och att den ska täcka såväl hyra och räkningar som telefonsamtal, mat och eventuella nöjen; en ekvation som omöjligt kan gå jämt ut! Luft och kärlek? Så platoniskt! Jag stängde av datan i ren ilska och satte mig på balkongen och hyperventilerade.


Kommentarer
Postat av: Linnea

Nu for mamma allt komma med fulla matkassar som present. Det fick min mamma göra monga gonger när man var i den sitsen! Vad jobbigt det är.

2007-06-23 @ 00:35:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback