Sysslolös!

Jag är inte bra på att göra ingenting. Idag är jag ledig, och vet inte vad jag ska ta mig för. Jag får dåligt samvete så fort jag sätter mig ner. Jag borde dammsuga! Jag borde kanske hälsa på mormor och morfar? Jag måste handla. Jag borde börja plugga inför läkemedelsräkningen. Jag kanske skulle ringa en vän och hitta på nåt? Blommorna måste vattnas! Hjälp vad det ser ut i badrummet! Jag kan ju inte bara sitta inne när solen skiner! Jag kanske borde gå en promenad? Ta en cykeltur? Springa en runda?
   Jag såg på "Världens modernaste land" igårkväll på ettan. Fick lära mig att vi svenskar är ett göra-folk, och inte ett vara-folk. Vi kan inte sitta ner på en parkbänk och bara vara. Vi måste ständigt GÖRA. Vi frågar varandra vad vi ska göra i helgen, och sedan förhör vi oss om vad vi gjort i helgen som gått. Allt är fokuserat på görandet! Som svensk kan man inte bara sitta på en bänk och titta på änder, tänk om någon såg oss så sysslolösa och ofokuserade! Vi måste ständigt prestera. Ja, det stämmer verkligen in på mig! Och jag tror att jag har fått det ifrån mamma. Det är inte många gånger jag har sett henne sitta ner och bara stirra ut genom fönstret eller slänga sig på soffan.
Så... vad ska jag hitta på med min lediga dag? Borde kanske börja med att slänga in lite tvätt i maskinen...

Kommentarer
Postat av: Linnea

Oj.. jag är iaf duktig po att inte göra nogonting. fast det kanske bara är lathet! hehe. (Jag är för övrigt väldigt dolig po att posta brev, ditt brev har legat typ en vecka här hemma, IDAG gick jag och köpte frimärken och la det po lodan... sorry).

2007-06-25 @ 18:31:55
Postat av: Svar: Elida

Hehe, tack ser fram emot brevet. Och jag är avundsjuk på dej som kan göra ingenting utan att skämmas. KRAM!

2007-06-25 @ 20:50:19
Postat av: Stina

ja e likadan! göra göra göra, å helst planera de me... men ja har blivit bättre på att ta de lugnt, att inte alltid planera å att man inte måste göra nåt hela tiden.... pojkvännen å ja e direkta motsatser, han e bra på att inte göra nåt om man säger så.... Du kan ju alltid lägga dej å läsa en bra bok, länge sen vi boktipsade varandra men ja har ett: Ken Follett, Dödlig strid. Så grymt jäkla bra, ja sträckläste! Inte en tråkig minut i den! På tal om nåt helt annat, va får du de där rörliga bilderna i bloggen ifrån? puss å kram

Postat av: SVAR: Elida

Å, ett boktips, tack! Själv läser jag lite "ludde" (ulf lundell dåra) - Sömnen, och skrattar mig till sömns på kvällarna. ... Filip är världsmästare på att göra ingenting, kanske därför jag själv blir så väldigt rastlös och måste göra göra göra. ... De rörliga bilderna snor jag från andra- hoppsan! =)

2007-06-27 @ 20:00:57
Postat av: Anna

Jaa, du varför mår jag så dåligt ibland? Mycket för att det är en otrolig press från skolan att hela tiden vara bättre än vad man är. Och mycket annat som man har med sig i bagaget. Inte alltid kul, men så är det ibland!! Kramkram

2007-06-29 @ 11:44:55
URL: http://molnpuss.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback