Filmstjärnor?

Ikväll måste ni titta på Parlamentet! Jag, pojkvännen, syrran och mammas man satt nämligen i publiken på Parlamentet i fredags, och programmet sänds ikväll. Riktigt kul var det, även om det kändes aningen bajsnödigt ibland när de satt där i sina kontorsstolar och krystade fram skämt och lustigheter. De tillåts ju inte ha några manus att följa, utan programidén går ut på att de ska vara spontant hellustiga. Nej, hellre då ett löst manus och mindre krystande, om du frågar mig. Men visst fick vi oss en hel del skratt, det förnekar jag inte.

Publikbilderna spelades in innan parlamentet-deltagarna kommit upp på scen, och därför fick vi klappa händerna, skratta och jubla i olika omgångar på kommando. Åt ingenting alls. Även det otroligt bajsnödigt. Två timmars mer eller mindre roliga kommentarer bjöds vi på, som nu förkortats ner till ett halvtimmeslångt program.

Publiken var den största i Parlamentets historia, om man får tro kameramännen. Läktarna räckte inte till, så extrastolar plockades fram, och vi hamnade följaktligen på främsta raden.

Efter två timmar var föreställningen slut och vi bjöds på vin och chips i väntan på att studion riggades om. Nästa programpunkt var nämligen en pilot-inspelning av ett nytt humorprogram som i mångt och mycket liknar American Funniest Home Videos. Ganska mys-roligt. Mer avslöjar jag inte. Glöm nu inte bort att sätta på tv:n klockan 20.30 ikväll!


Kommentarer
Postat av: Tette Merio

Nämen - varför gick jag inte in här och läste igår - nu missade jag ju Parlamentet bara för det. :-(
Men det kanske går i repris?!? :-) Ska kolla upp det.

Kramar!/Faster Tette.

Postat av: SVAR: Elida

Hej! Ja programmet går i repris i veckan... Däremot var det nästan inga publikbilder alls, och de få som var var så mörka att man inte såg oss om man inte som vi visste precis vart man skulle titta... Däremot såg man oss bakifrån vid ett par tillfällen (även det om man visste vart man skulle titta). Men programmet var ju bra! Förutom att de hade klippt bort en hel del roligheter. KRAM!

2007-03-12 @ 22:03:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback