Inställt på grund av sjukdom

Min favoritförfattare har skrivit en pjäs som nu spelas på Dramaten. Helgonlegender, heter den. Majgull Axelsson heter hon. Redan för ett par månader sedan bokade jag två biljetter. En till mig och en till mamma. Jag skrev prydligt ner datumet i min kalender och gjorde två utropstecken. Teater är kul. Majgull Axelsson är fantastisk.

I måndags pratade jag med mamma i telefon. Hon var hängig och hade hög feber, men lovade att pigga på sig till söndag.

Igårkväll pratades vi vid igen. Mamma mådde skruttigt och menade att jag borde hitta en reserv-partner till söndagens föreställning. Pojkvännen lovade att följa med mig om mamma inte skulle tillfriskna.

Imorse pratade jag med mamma igen. Hon hade fortfarande feber, meddelade hon, och hon skulle inte orka följa med. Sekunden efter började min mobil ringa, och jag bad henne vänta kvar medan jag svarade. Ett för mig okänt företagsnummer. "Ja? Elida", svarade jag. "Ja hej, jag ringer från Dramaten". "Jaha?". "Jag måste tyvärr meddela att föreställningen Helgonlegender är inställd idag på grund av sjukdom".

När jag återberättade senariot för pojkvännen undrade han förbryllat om han hade missuppfattat vem det var som skulle stå på scen. Det var väl inte min mamma?   


Kommentarer
Postat av: Tette Merio

Ja vem vet?!? ;) hehe

Hoppas hur som helst att alla kryar på sig så ni kan få se den där föreställningen senare! :-)

Kram!/Faster Tette.

Postat av: Elida

Ja nu måste hon väl snart vara frisk! Kram!

2007-03-07 @ 18:09:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback