Vänligen iakttag tystnad

Idag har jag suttit i Kulturhusets läsesalong tillsammans med en vän. Vi har pluggat; hon språkutveckling och jag sjukvårdsetik. Vi har suttit vid fönstret och tittat ut över Stockholms glaspenis och bilarna som cirklar runt den. Det har varit en grå och slaskig dag. Snön håller på att töa bort. Imorse låg dimman tät över Spånga, och talgoxarna hade vårkänslor.

Det stod ett piano i läsesalongen. Ett sånt där brun-tråkigt skolpiano, men ett piano likafullt. Det satt en lapp på pianot: ”Vänligen iakttag tystnad!” Varför ställer man fram ett piano om det nu inte får spelas på? Det är ju ungefär lika dumt som att duka fram en stor middag, för att sedan meddela middagsgästerna: ”Vänligen intag ingen föda!”. Ibland är logiken slående…

Lunch åt vi på Kungshallens grekiska restaurang. Jag är barnsligt förtjust i grekisk sallad! När det är varmt ute, eller när jag har feber och mår dåligt, är det enda jag kan tänka mig att äta just grekisk sallad. Det är fräscht med grönsaker.

Ikväll blir det träning igen för mig och pojkvännen. Vi var där igår och i måndags också. Det är roligt att vara del av en stor grupp där alla gör samma rörelser samtidigt till glad musik. Det är en kick! Egentligen  skulle jag vilja ta salsa-kurser! (Jag som knappt kan balansera på klackar i vanliga fall, hur skulle jag klara av att dansa i klackar?!)


Kommentarer
Postat av: Tette Merio

Hej Elida!

Vi har precis tittat på filmen "Djävulen bär Prada" och av någon anledning tänkte jag på dig hela tiden när jag såg den ena huvudrollsinnehavaren, Andy.

Hon påminde mig om dig, kan inte förklara varför riktigt, men hon kändes som en mörk Elida på något vis. Mysko va?!?

Kram på dig!/Faster Tette.

Postat av: Tette Merio

Hej Elida!

Vi har precis tittat på filmen "Djävulen bär Prada" och av någon anledning tänkte jag på dig hela tiden när jag såg den ena huvudrollsinnehavaren, Andy.

Hon påminde mig om dig, kan inte förklara varför riktigt, men hon kändes som en mörk Elida på något vis. Mysko va?!?

Kram på dig!/Faster Tette.

2007-03-01 @ 20:04:33
URL: http://www.tettemerio.se
Postat av: Elida

Jaha, vad lustigt. Hoppas att jag inte är lika dålig på att klä mig som hon var...

2007-03-04 @ 11:29:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback