Vårtecken

Lördag och solsken, vad mer kan man begära? Igår gick jag runt och letade efter vårtecken, idag behövde jag inte leta! De fanns överallt! Solen sken, på gräsmattorna smälte den sista snön, det droppade vatten i gatubrunnarna, talgoxarna sjöng, jackan var uppknäppt, blåsippsblad och snödroppar tittade fram, blomsterbutikerna ställde fram påskris med färggranna fjädrar, barnen plockade fram sina cyklar och vinglade runt på gator och torg, vantarna åkte av, halsduken lämnades hemma, himlen var blå och livslusten återfunnen. Välkommen tillbaka, efterlängtade sol!

p


Kommentarer
Postat av: Tette Merio

Oj, ja här fick man då verkligen en vårkick när man kom in! Nice! :-)

Fast lite mysko ser det förstås ut att vänsterspalten ligger lååångt långt nere, istället för uppe och bredvid inläggen, så att säga?!?
Ska det vara så tro, eller har det blivit något konstigt bara? :-O ;-)

Och en länk till din gamla faster har du också - man tackar!
Eller ... den kanske har legat där länge utan att jag uppmärksammat det tidigare bara?

Natti-kramar!/Faster Tette.

Postat av: SVAR: Elida

Jo jag vet att vänsterspalten strular! Men jag hoppas att det är något som de kommer att rätta till snart på blogg.se ... Om man klickar på "kommentarer" under ett inlägg dyker vänsterspalten upp igen, om man inte orkar skrolla ner... Och länken till dig är ny! Har inte haft några länkar alls innan. Kram!

2007-03-13 @ 10:08:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback