Man får inte skriva man

Jag har en resttenta i omvårdnad att ta i tu med... En hemtenta som läraren vill att jag ska se över igen. Framförallt ogillade hon att jag använde mig av personliga pronomen i texten. Jag får varken skriva jag, mig eller vi, oss, och naturligtvis absolut inte det abstrakta "man". Jag kan till exempel inte skriva meningen "det är genom vår kropp som vi upplever vår identitet". Nähä. Inte heller får jag skriva "man upplever identiteten genom kroppen". Nix. Det enda läraren verkar tycka är okej är ordet människa. Betyder det att hon godkänner mig om jag skriver "vi människor upplever vår identitet genom vår kropp". Nej. Däremot "människan upplever identiteten genom kroppen". Hon vill med andra ord ha en opersonlig och tråkig text. Det kommer hon att få, jag lovar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback