Tenta-tönt

Slut i huvudet! Nu är jag övertygad om att det börjar bli ont om plats i min lilla stackars hjärna. Hur mycket är det egentligen möjligt att lära in på fyra veckor?! Inte mycket mer, jag lovar!

Någon måste ha hört min lilla bön om sommarjobb. Igår fick jag två jobb-erbjudanden. Det ena i min gamla butik i Gamla stan, det andra som barnflicka åt en familj i skärgården, där jag tillbringade större delen av förra sommaren. Men jag vill ju ha något vårdrelaterat, hade jag tänkt mig! 
Jag har varit på två anställningsintervjuer (hemtjänsten respektive ett demensboende), men hittills har jag inte hört några klara besked. Varken åt ena eller andra hållet. Jag som vill planera min sommar!

På måndag är det tenta, och nedräkningen har börjat. Allting kretsar kring tentan, och mitt liv är indelat i en pre-tenta-period och en post-tenta-period. Jag kan knappt bärga mig inför den senare!  

Nu ska jag återgå till anatomiboken. Repetition av njurar och urinvägar står på schemat...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback