Fritidsgården

Jag kunde ha svurit på att det stod ungdomsmottagning på dörren. Men när jag klev in i väntrummet blev jag osäker. Kanske hade det stått fritidsgård? På golvet satt och halvlåg fjortistjejer med fjällrävenjackor och blonderade hårsvall. Skrattade och pratade högt, spelade upp musik från mobiltelefonen och blåste ballonger av gratiskondomerna. En av dem sminkade sig frenetiskt framför fickspegeln. Jag var nära att vända i dörren, men klev istället in. Drabbades av ett ögonblicks beslutsångest då antalet tomma stolar var obegränsat (alla andra satt ju på golvet!). Valde i alla fall ut en stol åt mig själv och satt sen och försökte låta bli att iaktta cirkusen omkring mig. Fjortistjejerna pratade tillfälligt sex och gravidrädsla med höga röster. Tröstade varandra och kramades. Då och då ringde det på dörrklockan, och ytterligare en fjortistjej klev in och välkomnades av gänget. Det blev kramar och kindpussar. 
Jag måste ha missat poängen med ett besök på ungdomsmottagningen- ensam som jag var. Funderade nästan på att ringa dit kompisarna, men hejdade mig mitt i rörelsen och tog istället upp en skvallertidning som jag låtsades bläddra i. Insåg plötsligt att det blivit dags för mig att gå vidare i livet och lämna ungdomsmottagningarnas tid bakom mig. Vilken tur att man inte är välkommen om man hunnit fylla tjugotre. Ett år till bara...  


Kommentarer
Postat av: Anonym

JA MÅ HON LEVA JA MÅ HON LEVA JA MÅ HON LEVA UTI HUNDRADE ÅR - MINST!!
G R A T T I S
E L I D A ! ! !

Puss och kram från din eremitiska faster!/Tette.

2007-11-14 @ 02:14:29
Postat av: SVAR: Elida

Tack söta! =)

2007-11-14 @ 16:46:30
Postat av: M

Var med om samma sak när jag var på ungodmmotagningen, vilken konstig känsla det var...

Måste gratulera i efterskott, hoppas det var en riktigt fin födelsedag.

kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback