Tänk om...

Det blev inget barnflickeri för mig idag. Barnen är sjuka, och föräldrarna ville inte att jag skulle behöva riskera att bli smittad. Så snällt. Istället är jag sysslolös och omotiverad. Lediga dagar när alla andra jobbar, finns det något tråkigare?! Skulle kunna läsa på lite inför praktiken... förslagsvis om sondmatning, som jag ännu inte lärt mig något om... Men orka! Idag är studiemotivationen på noll. 
Tänk om vi skulle vakna upp imorgon och upptäcka att den begynnande vintern bara varit en mardröm. Tänk om solen sken utanför fönstrena och träden var så där somrigt gröna. Tänk om vi bara kunde kasta på oss ett linne och ett par shorts och kasta oss ut i livslusten! Sola och bada, äta glass och jaga getingar. Sparka boll och kasta kubb-pinnar. Grilla. Klia myggbett och svettas.

  
Vilken dröm...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback