Extrajobb

I helgen ska jag jobba extra på hemtjänsten, har jag lovat. Det ska bli riktigt roligt, jag har saknat "mina" små tanter! (Nej, jag har faktiskt inte en enda farbror som jag går till). Imorgon jobbar jag kväll, vilket ska bli spännande. Hittills har jag bara arbetat dagtid på hemtjänsten, så jag har ingen riktig koll på vilka rutiner som ingår i kvällsarbetet, men det löser sig nog. Jag tycker att det är riktigt mysigt att åka omkring i en fin liten bil, poppa hög musik och stanna till för korta besök med kaffekok och bäddning. Och tanterna är så tacksamma och nöjda!

Ikväll blir det potatisgratäng och kassler och till det vitt vin, har vi tänkt pojkvännen och jag. Kanske en bra film också till efterrätt? Och vem vet, kanske ett eller annat mattetal också... Tentan hägrar.

  
Så här vacker kan himlen vara sedd från vår balkong. Jag har fortfarande inte riktigt vant mig vid att bo så nära himlen! I villa upplever man den inte på samma tydliga sätt som högt upp i en lägenhet.


Kommentarer
Postat av: Linnea

Loter faktiskt ganska mysigt nu när du säger det, det där med att aka i bil och lyssna po musik och göra lite besök hos tanter och ta hand om dem! Tack för brevet förresten, svar kommer snart.. förhoppningsvis! Om sag sätter fart och slutar sova bort alla eftermiddagar.

2007-09-07 @ 20:28:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback