Mina skyddslingar

Jag ska hämta "mina" små skyddslingar lilla H och lite större T idag. T är på fotbollsskola och stolt som en tupp över sina nya fotbollskläder. H får nöja sig med dagisgården i sommar. De har hunnit fylla 6 respektive 4 år. Ofattbart. När jag lärde känna dem var de 1,5 respektive 3,5. T har tappat sin första tand, och sken som en sol när hon hittade en guldtia under huvudkudden. Dessutom kan hon knyta rosett. Nästan. H har rymt från trädgården på egna små äventyr vid ett par tillfällen. Till min stora förskräckelse. Plötsligt var hon bara borta. Hon var ingenstans. Och jag började precis undra över i vilken ordning jag skulle ringa till polis och föräldrar, när hon dök upp igen. Kom där glatt strosande över villagatan. Med en liten vän i handen. Tyckte väl att trädgårdens gräsmatta kändes trång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback