Ågren

*Gulp*. Jag var och tittade på en lägenhet igår igen. Med perfekt läge två minuter från tunnelbanan. I Sundbyberg, där jag så gärna vill bo. Uthyres under ett år, vilket låter toppen. Med en hyra som inkluderar el, men som ändå går på 4500 per månad.... Hur ska jag ha råd med det? Med världens minsta lilla toalett och dusch, utan handfat. Och med bara kokplatta... Men ändå. Kanske är jag villig att bo lite simpelt om jag får bo i Sumpan? Det värsta är att jag måste bestämma mig så fort som möjligt. Troligen redan idag... Huset är byggt på femtiotalet, och har samma dörrar och detaljer som jag känner igen från mormor och morfars lägenhet. Och mitt emot ligger världens sötaste lilla vita kyrka. "Vad bra, då kan du gå dit och bikta dig på söndagarna", sa lillasyster. Lägenheten ligger på bottenvåningen, vilket förstås är ett minus. Åå jag blir tokig. Hur ska jag göra? Hjälp, någon? 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback