Kärlek enligt Lite-större-T

Lilla H, Lite-större-T och jag pratade om kärlek idag, medan vi ritade och gjorde pärlarmband.
"Är du kär i R", frågade Lilla H, och vände sig nyfiket till mig.
"Jaa", erkände jag. "Det är jag".
"Brukar ni pussas?", frågade Lilla H,
"Ja", erkände jag, "det händer nog".

"Sara och Johan i min klass är ihop", meddelade Lite-större-T på tal om kärlek.
"Jaha", sa jag. "Vad kul!".
"Fast de har skilt sig nu", fortsatte hon snabbt.
"Jaså?", sa jag förvånat.
"Ja, nu är Sara ihop med Kalle".
"Jaha", sa jag förvirrat.
"Men vet du, Johanna i min klass har frågat chans på David", fortsatte Lite-större-T.
"Jaså?", sa jag förbryllat.
"Ja, men han har sagt att han kan bli ihop med henne på ett villkor", förklarade hon viktigt.
"Eeh, jaha?", fick jag ur mig. "Vad är det för villkor?"
"Hon ska bli hans slav!"
"Jaså?", sa jag, och kunde inte dölja min förvåning. "Det låter inte som nåt bra förhållande tycker jag, tycker du?".
Lite-större-T funderade lite.
"Nej, men hon behöver ju bara vara hans slav varannan dag!", utbrast hon sen triumferande. "Och hon får ta hjälp av en kompis ibland och så..."


Kärlek enligt mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback