Fotbollsmatch

Jag och pappa var och hejade på Syster som spelade fotbollsmatch ikväll. Final. Hennes lag mötte ett lag från min skola; och de vann! Däremot förlorade de tyvärr nästföljande match, och kom därför tvåa i cupen; och fick varsin vattenflaska istället för varsin t-shirt i pris. (Hm, kunde de inte fått nånting roligare?! Men det är naturligtvis äran som räknas.) Det var jätterolig att stå i publiken och hejja, och pappa och jag var överens om att Systers lag hade klart finaste lagtröjorna. Rosa, med efternamn och siffra på ryggen. Syster stod naturligtvis för designen.


Laget samlat. Syster längst till vänster.




Applåder.



Tack för matchen.



Utslagna tvåor.


Skorna åkte av så fort matchen var över.

(Jag ber om ursäkt för den dåliga bildkvaliteten. Tomten vet vad han kan göra åt det.)





Kommentarer
Postat av: syster

Vad kul! Vad många bilder du tog!

Hoppas ni hade trevligt där på läktaren!



Postat av: SVAR: elida

Ja, men bildkvaliteten var ju usel. Blev för mörkt utan blixt och för gult med blixt! Aja. Det var jättekul! KRAM!

2009-12-21 @ 11:04:34
Postat av: Tette Merio

Jaså minsann, hon är en sådan där sportfåne, syster din?! ;-)

De var blandat lag, killar/tjejer, ser det ut som? Är det vanligt? Har aldrig sett det förut, men så går jag ju inte sååå ofta på fotboll heller, förstås ... hehe.



Kram!/Faster Tette.

2009-12-21 @ 20:22:23
URL: http://www.tettemerio.se
Postat av: Svar:elida

Ja det var tydligen mixade lag i den där skolcupen =). Du får fråga syster om detaljerna; det där är inte mitt expert-område, hehe. Kram!

2009-12-22 @ 08:30:33
Postat av: syster

haha ja det var en specialare, mixed turnering brukar mest vara småbarn som kör! Men vi tyckte det var roligt att det fanns, så vi körde på det!

(fanns förövrigt ingen tjejserie..)

2009-12-23 @ 09:55:52
URL: http://doutsismerio.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback