Har du bil? Ja, en herrgårdsvagn.

M och P köpte bil igår!! En Audi kombi! Gissa om vi retade M för det hela kvällen sen! En KOMBI?! En familjebil! Nu saknas bara ett par kladdiga fingrar i baksätet och ett skötbord i badrummet!

Hur många vuxenpoäng har de skrapat ihop nu, M och P? Jag var tvungen att räkna efter med hjälp av ett internet-formulär:

Hur ser din boendesituation ut?

Bor hemma hos föräldrarna

Bor i hyreslägenhet/andra hand

Bor i egen bostadsrätt

Bor i villa

 

Hur ser din arbetssituation ut?

Arbetssökande

Timanställd

Projektanställd

Fast anställning

 

Har du körkort?

Ja

Nej

 

Har du bil?

Nej

Ja, en liten bil

Ja, en herrgårdsvagn

 

Har du fritidshus?

Ja

Nej

 

Har du lån?

Nej

Ja, studielån

Ja, studienlån och/eller andra lån

 

Pensionssparar du?

Nej

Ja

Ja, och jag planerar redan vad jag ska göra när jag är pensionär

 

Hur ser din familjesituation ut?

Skild

Sambo

Gift

Singel

 

Har du barn?

Nej

Nja, en är påväg

Ja, ett

Ja, flera

 

Har du husdjur?

Nej

Ja, kräver lite tillsyn (t.ex. akvariefisk)

Ja, kräver mycket tillsyn (t.ex. hund)

 

Har du dagstidning?

Ja, jag prenumererar

Nja, jag läser gratistidningar

Nej, jag läser normalt inte dagstidningar

 

Har du symaskin?

Nej

Ja

 

Vilket resmål föredrar du?

Partyresa till Ibiza

Kulturresa till Rom

Fjällvandring på Kungsleden

Golfsemester i Skottland

Charter till Kanarieöarna

 

Hur ser en normal middag ut (det du oftast gör)?

Jag lagar själv hemma

Jag värmer fryst färdigmat

Jag äter ute

Jag köper snabbmat ute och tar med hem

Mina föräldrar lagar mat åt mig

 

Kan du laga middag till åtta personer utan att gå och handla?

Nej

Ja, om de nöjer sig med pasta och ketchup

Ja, jag kan slänga ihop en trerättersmiddag med det jag har hemma

 

Hur mycket kaffe/te dricker du per dag?
Inget

Någon kopp

Många koppar

 

Har du ett välfyllt barskåp?

Nej, det är alltid så gott som tomt

Ja, jag har några flaskor

Ja, de flesta spritsorter finns representerade

 

Betalar du tv-licens?

Nej

Ja

 

Hör du av dig och tackar för senast?

Nej

Ja, via e-post

Ja, via telefon

Ja, via brev

 

Skickar du julkort?

Ja, till de närmaste

Nej

Ja, till nästan alla jag känner

 

Köper du egen julgran?

Nej

Ja

 

­­­­­­­­­­­­­­­­­­­Summa: 23 poäng

Inte illa! Jurun gratulerar till både vuxenpoäng och fin bil!!



Jurun ber att få gratulera!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback