Lagen om alltings jävlighet

Idag har jag äntligen köpt mig en stor röd pappersstjärna att hänga på vår inglasade balkong på tolfte våningen! Jag har sett framför mig hela hösten hur fint det skulle bli, och jag har förkastat stjärna efter stjärna i inredningsbutikerna för att de varit för små, för blekröda, för omönstrade eller för fåuddiga. Och nu har jag äntligen hittat en fin stjärna! En mörkröd med små hålmönster och nio armar. Dessutom köpte jag en lampsladd och ett par glödlampor i svag styrka. Och jag skyndade mig hem efter arbetsdagen och R och jag hjälptes åt att veckla ut och binda ihop, skruva glödlampa och tejpa sladden prydligt längs fönsterlisten.
Och vad händer?! Det visar sig NATURLIGTVIS att skarvsladden jag köpt är trasig! Vi får helt enkelt inte lampan att lysa! Och det märker vi NATURLIGTVIS först EFTER att vi med stor noggrannhet hängt upp stjärnan på sin plats mitt i fönstret. Jahapp. Lagen om alltings jävlighet, med andra ord. Glödlampan fungerar NATURLIGTVIS felfritt när vi skruvar i den i andra lampor i rummet. Vi provar både en och två olika, för säkerhetsskull. Och eluttaget på vår inglasade balkong är det heller inget fel på, konstaterar vi efter ytterligtare experiment. Och tillråga på allt är det NATURLIGTVIS fredagskväll, och inte läge att ge sig ut på stan på jakt efter elsladdar. Nähäpp.


Här bor vi. Utan stjärna i fönstret.


Kommentarer
Postat av: Tette Merio

Hehe, ja så kan det gå. :-O ;-)



Hugaligen vad högt ni bor. Har som högst själv bott på 6:e våningen en gång i tiden och jag vågade knappt putsa fönster. Men så lider jag av höjdskräck också. :-O



Kram!/Faster Tette.

Postat av: SVAR: elida

Ja här putsas inga fönster, haha... Det kan jag hålla med om är lite läskigt... Jag har alltid varit förtjust i höjder- men avskytt känslan av att falla... Så typ hoppa fallskärm skulle jag gärna göra OM man kunde få glida hela vägen, och slapp falla jättelångt innan fallskärmen vecklade ut sig... Avskyr bergochdalbanor också för den delen, men tycker jättemycket om Pariserhjul (för där får man höjden men slipper pirret i magen). Kram!

2009-12-05 @ 07:55:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback